John Browett, il nuovo Senior Vice President Retail che ha occupato il posto in precedenza di Ron Johnson, ha mandato la sua prima mail al team di cui si occupa. Browett ha visitato diversi Apple Store europei e statunitensi tra gennaio e aprile di quest’anno ed evidenzia come i dipendenti siano elementi essenziali per il successo degli Apple Store. Browett era stato pochi mesi addietro criticatoal punto che Tim Cook, il CEO di Apple era dovuto intervenire in sua difesa (“È di gran lunga il migliore”). Le perplessità riguardavano la reputazione della catena Dixons, negozi specializzati in elettronica di consumo che probabilmente non hanno una buona reputazione nel Regno Unito. Di seguito il testo della mail (non traduciamo, ma è di semplice comprensione).
“Team,
at last I’ve officialy started to work at Apple, and it’s great to be here. I’ve had the chance to meet many of you at stores in the U.S. and across Europe, and one of my top priorities for the coming months is to meet many more people on our team around the world.
It’s incredibly impressive to be on the inside of Apple Retail. Many of my friends, relatives, and former colleagues have written to tell me how lucky I am to be working with such a great group of people, and I couldn’t agree more. While our stores are fantastic and our products are amazing, it really is our people who make the difference in creating the best retail experience.
There will be much more to share weeks ahead, and I’m looking forward to meeting everyone over time.
I am thrilled to work with all of you as we build the future of Apple Retail together.
— John
[A cura di Mauro Notarianni]